סיכום שנת 2020

עם כניסתה של השנה החדשה, רצינו לעשות סיכום קצר על מה שעבר עלינו בשנה האחרונה. בשנה זו, שנה בצל מגפת הקורונה, טלטלה עברה על כל העולם וגם עלינו. מהר מאוד ניגזל מאתנו החופש שהיינו רגילים לחיות בו והוטלו עלינו הגבלות למיניהם. אך למרות כל זאת בחסד האדון, קרו גם הרבה דברים מעודדים, הנה כמה מהם:
אספות שבועיות
מעולם לא הפסקנו את הפעילות ובכל שבת העברנו את הדרשה לחברי הקהילה, בעוד שבמהלך השבוע דאגנו לשמירת קשר עם האנשים ובמיוחד המבוגרים על מנת לוודא שאין אנשים בצורך ללא מענה. בזמני המגבלות שידרנו "אסיפה יבשה" בשידור חי מאולם האספות, כלומר – אסיפה רגילה עם הלל ומסר, אך ללא קהל. בזמני סגר ערכנו מפגשים דרך מערכת הזום לכלל חברי הקהילה ולאורחים שרצו להצטרף, יחד היללנו את האדון למדנו מדברו והתפללנו בלב אחד. ברגע שההגבלות הוסרו מעט קיימנו בחצר הקהילה מפגשי תפילה ומפגשי הלל. בסופי השבוע בהם היה מותר, קיימנו שתיים עד שלוש אספות בשבת עם עד 50 משתתפים בכל אסיפה וזו הייתה ברכה אדירה לכולנו.

לצערנו, לאחר מספר שבועות בהם יכולנו לקיים אספות, שוב הוחמרו ההגבלות להתקהלויות של 10-20 איש בלבד. אי לכך, החלטנו לחלק את הקהילה ליותר מ-10 קבוצות קטנות בבתים השונים ומינינו ראשי קבוצות. הקבוצות נפגשו בבתים, היללו יחד את האדון ולאחר מכן צפו במסר שהוקלט מראש. לאחר המסר הקדשנו זמן לדיון פורה ולהתחברות. המשובים מהמפגשים מדהימים ואנו רואים בכך ברכה גדולה עבור כולנו. יחד עם זאת – כולנו משתוקקים ליום בו שוב נוכל להיפגש יחד כמשפחה אחת גדולה בבית הקהילה. 

טבילות
למרות המגבלות והקושי להיאסף, במהלך השנה הצטרפו אלינו מספר מאמינים חדשים ובנוסף, חברי קהילה וותיקים יותר הביעו את רצונם להיטבל. במהלך חודש אוגוסט, נסענו לנהר הירדן וערכנו חמש טבילות. לא ניתן לתאר במילים את האווירה והחוויה שהיו שם. בין הנטבלים היו שתי סבתות – אחת מהן בת 86! כמו כן היה זוג נשוי אשר הגיע להחלטה משותפת להיטבל יחד ועוד גבר צעיר שהחליט להקדיש את חייו לאדון. כולנו הרגשנו את נוכחות האדון ואת הברכה והשמחה.
מספר שבועות מאוחר יותר, התברכנו בארבע טבילות נוספות של ארבעה בני נוער, אשר בחרו להקדיש את חייהם לאדון. קיימנו אסיפת חוץ קטנה על גדות הירדן, שרנו שירי הלל וחזינו בטבילות המרגשות. מזג האוויר היה קיצי ומצוין והרגשנו את נוכחות האדון ואת החגיגה בשמיים. תודה לאל על נאמנותו.

מחנה נוער
קבוצת הנוער שלנו גדולה ופעילה ובשל מגבלות הקורונה, התלבטנו במשך זמן רב אם וכיצד לקיים את מחנה הנוער השנתי. הנחיות הקורונה השתנו תדיר ולא ניתן היה לחזות מראש אם המחנה יוכל לצאת לפועל או לא. לבסוף, צוות המדריכים החליט באמונה לצאת למחנה בחודש אוגוסט, בשתי קפסולות של עד 20 איש (נוער +צוות) בכל קפסולה. לצורך כך זמן המחנה עבור כל קבוצה קוצר לשלושה ימים. את המחנה הקמנו באתר קמפינג ליד קריית שמונה. זמן המחנה היה מבורך מאוד בו הנערים למדו רבות מספר דניאל, שיחקו משחקי גיבוש רבים, טיילו ברגל ובשייט על נהר הירדן ובילו זמן של הלל ותפילה. תודה לאל, הנערים כולם חזרו מעודדים והתברכו.

סלי מזון
עם פרוץ מגפת הקורונה, התבקשנו על ידי מוסדות הרווחה בעיר לסייע בחלוקת סלי מזון לקשישים ולנזקקים בעיר. בחסד האדון ובסיוע ארגון משיחי נוסף יכולנו לחלק כ- 250 סלי מזון ומצרכים במהלך חודשים אפריל ומאי, לכבוד חג הפסח וגם לאחריו, חלקם גם לכפרים הערבים סביבנו. במהלך חגי תשרי חברי הקהילה חילקו כ-100 סלי מזון לאוכלוסייה המבוגרת והנזקקת בעיר. בנוסף חברי הקהילה ממשיכים לסייע לקשישים בעיר בעבודות תחזוקה שונות במהלך כול השנה. אנחנו מודים לאלוהים על ההזדמנות לברך את תושבי עירנו ועל הנכונות של רשויות הרווחה להזמין אותנו לשיתוף פעולה. אנא התפללו שנוכל להמשיך ולהיות עדות נאמנה לאהבת אלוהים בעיר דרך פרויקטים אלו.

ערב מורשת
בחודש דצמבר לקראת חג החנוכה קיימנו מפגש מיוחד בזום, אשר היה פתוח לכל מכרינו ולכל הקהילות בארץ. זה היה המפגש הראשון מסדרה של ערבי מורשת, בהם חשבנו להביא מרצים על אירועים משמעותיים מההיסטוריה של עמנו ולהציגם לאור הכתובים. במפגש הראשון הזמנו את שלמה, אחיו של יוסי עובדיה, לדבר על חלקו ב"מבצע אנטבה" – המבצע הנועז של צה"ל לשחרור בני הערובה ממטוס אייר-פרנס החטוף, אשר נחת באנטבה, אוגנדה בשנת 1976. שלמה היה הנווט הראשי של המבצע. אתם מוזמנים לצפות בהקלטת הרצאתו בקישור הבא: מבצע אנטבה

אנו מזמינים אתכם להמשיך להביא את רועי הקהילה ואת הצוות בתפילה לפני אדוננו ולבקש את חסדו, הדרכתו, הגנתו ואת האחדות שלו בקרבנו. 
אנו מאחלים לכולכם שנה אזרחית מבורכת ופורייה.
אנו תפילה שרצון האדון ייעשה בחייכם וששמו יתפאר דרככם.